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Salon Mode Homme

Promotion

1993 - 2000

Salon Mode Homme was a semi-annual men’s ready-to-wear show that featured the collections of Canadian designers and brands, attracting primarily North American buyers. Started by couple Carol and Dan Gersen, the event was held from 1993 to 2000 in various Montreal hotels, including the Ritz-Carlton, Radisson des Gouverneurs, Sheraton and Delta. It positioned itself as a more affordable alternative to the various menswear trade fairs that had been held at Place Bonaventure in prior years.

In its first year, Salon Mode Homme attracted 38 exhibitors and 375 visitors. In 1998, its best year, these numbers tripled as the show had become the only menswear show for the entire country. However, in 2000, participants noted the absence of certain key players who had opted for American events that offered greater visibility. It was the last year for the event.

Sources

« L’élégance retrouvée », La Presse, 5 novembre 1997, (récupéré dans Eureka)

« La mode : les hommes y prennent goût (enfin !) », La Presse, 25 août 1999, (récupéré dans Eureka)

« Le salon Mode Homme a le vent dans les voiles », La Presse, 18 février 1998, (récupéré dans Eureka)

« Le Salon Mode Homme ne cesse de prendre de l’expansion », La Presse, 28 février 1996, (récupéré dans BAnQ)

« Les dessous s’animent, olé ! », La Presse, 9 février 2000, (récupéré dans Eureka)

« Salon Mode Homme », La Presse, 16 février 1994, (récupéré dans Eureka)

« Salon du prêt-à-porter masculin : le lin naturel se fait omniprésent », La Presse, 25 août 1993, (récupéré dans Eureka)

« Un homme sage… et prudent », La Presse, 9 février 2000, (récupéré dans BAnQ)

« Un Salon Mode Homme décontracté », La Presse, 23 février 1994, (récupéré dans Eureka)

« Vêtement masculin : les États-Unis d’abord », Les affaires, 19 février 2000, (récupéré dans Eureka)

Publication date

01/10/2004

Author

Dicomode

Editor

Madeleine Goubau, Contributor

Last edited on
01/02/2019 Suggest an edit

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